• تاریخ انتشار : 1397/12/18 - 18:29
  • تعداد بازدید خبر : 796
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
چهارمحال و بختیاری

برگزاری جلسه هم‌اندیشی واحدهای رسیدگی به شکایات در دستگاه‌های اجرایی در بازرسی کل چهارمحال و بختیاری

برگزاری جلسه هم‌اندیشی واحدهای رسیدگی به شکایات در دستگاه‌های اجرایی در بازرسی کل چهارمحال و بختیاری

 

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان چهارمحال و بختیاری، جلسه هم‌اندیشی و نشست علمی واحدهای بازرسی و رسیدگی به شکایات و کاربران سامانه در دستگاه‌های اجرایی با بازرسان بازرسی کل استان با هدف تسریع و تسهیل در رسیدگی به شکایات و اعلانات برگزار شد.
در ابتدای جلسه علی احمدی، سرپرست بازرسی کل استان با تبریک سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و گرامیداشت هفته منابع طبیعی و خیرمقدم به مسئولین واحدهای بازرسی و کاربران سامانه رسیدگی به شکایات و اعلانات سازمان بازرسی کل کشور در دستگاه‌های اجرایی، با تشریح ماده 12 قانون سازمان بازرسی کل کشور، بر تکلیف قانونی مسئولین واحدهای بازرسی و رسیدگی به شکایات مبنی بر اعلام سوء جریان‌های اداری و مالی مرتبط با وظایف سازمان بازرسی کل کشور، به بازرسی تأکید کرد.
وی، خواستار اشراف اطلاعاتی به قوانین و مقررات و نحوه گردشکار ارباب‌رجوع در واحدهای مختلف، افزایش ظرفیت و قابلیت‌ها برای تطبیق پاسخ ارائه‌شده با قوانین و مقررات قبل ارسال به سازمان بازرسی، تعامل و همکاری هرچه بیشتر رابطان سامانه ملی رسیدگی به شکایات پیرامون پیگیری و ارائه پاسخ مستند دستگاه در جهت تسریع و تسهیل در رسیدگی به شکایات با هدف شناسایی بسترهای فساد و عوامل مؤثر و زمینه‌ساز شکایت و در نهایت تلاش برای تأمین خواسته‌های قانونی شکات شد.
سرپرست بازرسی کل استان در ادامه با تشریح نکات حقوقی رسیدگی به شکایات، صلاحیت‌های سازمان بازرسی ناظر بر رسیدگی به شکایات را تشریح و پیرامون صلاحیت سایر مراجع از جمله دیوان عدالت و کمیسیون‌ها و نهادهای شبه قضایی مرتبط با موضوع شکایات، در جهت ارشاد شاکی برای پیگیری از مبادی ذی‌ربط توصیه‌هایی ارائه کرد.
همچنین پیرامون مفاد ماده 14 و 15 قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد نیز مطالبی تبیین شد.
 در ادامه جلسه رابطین سامانه ابهامات خود را مطرح و ضمن دریافت پاسخ به ابهامات موجود، پیشنهاد شد جلسات بعدی به‌منظور هم‌افزایی و ارتباط مستقیم با سربازرسان و بازرسان گروه‌های بازرسی در راستای پاسخ‌گویی شفاف به ارباب‌رجوع و کاهش ورودی شکایات، جلساتی ماهانه به‌صورت فنی و تخصصی به‌صورت هدفمند و ضابطه‌مند در دستگاه‌های اجرایی برگزار شود.
در پایان جلسه از رابطان سامانه ملی رسیدگی به شکایات سه دستگاه اجرایی که در مقایسه با سایر دستگاه‌ها، در پیگیری و پاسخگویی عملکرد مطلوب‌تری داشته‌اند قدردانی به عمل آمد.
 در پایان همایش آموزشی، به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، تعدادی نهال که توسط مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات منابع طبیعی آورده شده بود، با حضور مدعوین، توسط خانواده معظم شهدا در محوطه بازرسی استان کل کاشته شد.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم